Cselekvésre hívás a szövegben

Céltól és iparágtól függetlenül mindenki azt szeretné, hogy minden marketingbe fektetett költsége maximális eredményt hozzon. Így van ez a seo szövegírás kapcsán is, amikor egy folyamatos helyezésekért való küzdelemről beszélünk. Nem pusztán az a cél, hogy minél több kulcsszóra elöl legyen az oldal, hanem az, hogy ezzel jelentősen emelkedjen a bevétele is.

A nem működő hirdetés a legdrágább

A legtöbb cégtulajdonos szó szerint nem engedheti meg magának a nem kifizetődő kiadásokat. Amelyik meg régóta van a piacán az pedig elég tapasztalt már ahhoz, hogy ne is csináljon felesleges dolgokat.

A sikerhez vezető út fontos része

A sikeres hirdetések médiumtól függetlenül cselekvésre ösztönzőket, másnéven CTA (call to action) részeket tartalmaznak. Mi a cselekvésre való felhívás? Egyszerűen fogalmazva: a hirdetés, a landing oldal cselekvésre ösztönzője az elméleti üzenetet, a vágyat a gyakorlatba ülteti át a leendő vásárlók számára.

A megfogalmazás változó, de a szándék ugyanaz: konkrét módot adjon annak nyomon követésére, hogy mit kell csinálnia annak aki éppen olvasott valamit a weboldalunkon. Amikor a megfelelő, releváns keresési kifejezések nyomán megérkezett az oldalra a látogató, elsősorban információt szeretne kapni, így a keresőoptimalizált szövegírás egyben ezeknek az információknak a megfelelő kommunikációja. A következő lépés az, hogy konvertáljon, vagyis elvégezzen számunkra valamit, ami közelebb viszi ahhoz, hogy vásrló/vendég, stb. lehessen belőle.

A cselekvésre való felhívások, mikrokonverziók különösen értékesek az értékesítési folyamatban.

Átmenetként szolgálnak a vásárlási szakaszok között, azonnali cselekvésre késztetve őket. Az előnyük a széleskörű alkalmazhatóságukban rejlik. Ha boltja van, a potenciális ügyfeleket fizikai helyre irányíthatja; ha vállalkozása webshop, akkor az eladások felé. ha szolgáltató, akkor a telefonhívás, vagy a kapcsolati form kitöltése a CTA lényege.

Ne szalassza el a lehetőséget

Ha kihagy egy cselekvésre való felhívást; a félbeszakadó folyamat megzavarhatja a potenciális érdeklődőket, és eltántoríthatja őket attól, hogy folytassák a konverzió felé vezető utat. Talán a cselekvésre való felhívás szerepeltetése az egyetlen alkalom, amikor muszáj következetesnek és kiszámíthatónak kiszámítható lenni a kommunikációjában.

A cselekvésre való felhívások növelik az oldal sikerét

„CTA” nélkül, bármennyire is kreatív vagy optimalizált az oldal szövege végül elbukik. Olyan cselekvésre kell ösztönöznie az embereket, amely egyértelművé teszi a kampány szándékát. Azt tudva, hogy mennyire rövid az emberek figyelme – és milyen véges  a legtöbb cégtulajdonos marketingre fordítható költségkerete –, magától értetődik, hogy a cselekvésre ösztönzés soha nem maradhat el.