Milyen kihívások várnak az ipari marketingre 2022-ben?

Az iparági jelentések azt mutatják, hogy az ipari marketingre újabb változás vár 2022-ben.

A marketingtrendek ugyanis jönnek és mennek, folyamatosan fejlődnek, ahogy a márkák igyekeznek jobban kihasználni a legújabb technológiákat és reagálni a piaci változásokra.

2022 az ipari marketing számára növekvő versenyhelyzetet hozott

Az ipari marketing olyan helyzetbe került, amit legtalálóbban „őrült versenynek” nevezhetünk.

Az elmúlt két év, a covid-járvány kezdete óta arról szólt, hogy miként igyekeznek túlélni a cégek a gazdasági korlátozásokat és karanténokat.

Amióta lecsengett a járvány, az ipari marketing számára a versenyhelyzet fokozódik

A világjárvány arra kényszerítette a vállalkozásokat, hogy előbb visszafogják a termelést és terjeszkedést, majd egyszeriben magasabb fokozatba kapcsoljanak és kitartóan újítsanak.

Az ipari marketing teszi lehetővé, hogy kezelni tudják az egészségügyi válság vállalkozásokra gyakorolt pusztító hatását.

A marketing 2022-ben már nem csak a feltűnéskeltésről vagy a figyelemfelkeltő tartalomról szól

Az ipari marketing tulajdonképpen a kommunikáció és az értékesítés egy olyan ága, amely arra szakosodott, hogy árukat és szolgáltatásokat nyújtson más vállalkozásoknak, nem pedig egyéni ügyfeleknek.

Az ellátási lánc szűk keresztmetszeteivel és a növekvő szállítási költségekkel egyre inkább az ellenálló képesség kiépítése irányába hat.

Át kellett alakítania az ipari szereplőknek is a marketingjüket

Korábban, a koronavírus előtt az expók és iparági kiállítások jelentős eszközök voltak az ipari marketingben, de ez 2020-tól kezdve lényegében megszűnt.

Az ipari marketing most, a járvány végén ismét használni kezdheti a kiállítást, mint marketing kampány elemet.