Az iparági jelentések azt mutatják, hogy az ipari marketingre újabb változás vár 2022-ben.
A marketingtrendek ugyanis jönnek és mennek, folyamatosan fejlődnek, ahogy a márkák igyekeznek jobban kihasználni a legújabb technológiákat és reagálni a piaci változásokra.
2022 az ipari marketing számára növekvő versenyhelyzetet hozott
Az ipari marketing olyan helyzetbe került, amit legtalálóbban „őrült versenynek” nevezhetünk.
Az elmúlt két év, a covid-járvány kezdete óta arról szólt, hogy miként igyekeznek túlélni a cégek a gazdasági korlátozásokat és karanténokat.
Amióta lecsengett a járvány, az ipari marketing számára a versenyhelyzet fokozódik
A világjárvány arra kényszerítette a vállalkozásokat, hogy előbb visszafogják a termelést és terjeszkedést, majd egyszeriben magasabb fokozatba kapcsoljanak és kitartóan újítsanak.
Az ipari marketing teszi lehetővé, hogy kezelni tudják az egészségügyi válság vállalkozásokra gyakorolt pusztító hatását.
A marketing 2022-ben már nem csak a feltűnéskeltésről vagy a figyelemfelkeltő tartalomról szól
Az ipari marketing tulajdonképpen a kommunikáció és az értékesítés egy olyan ága, amely arra szakosodott, hogy árukat és szolgáltatásokat nyújtson más vállalkozásoknak, nem pedig egyéni ügyfeleknek.
Az ellátási lánc szűk keresztmetszeteivel és a növekvő szállítási költségekkel egyre inkább az ellenálló képesség kiépítése irányába hat.
Át kellett alakítania az ipari szereplőknek is a marketingjüket
Korábban, a koronavírus előtt az expók és iparági kiállítások jelentős eszközök voltak az ipari marketingben, de ez 2020-tól kezdve lényegében megszűnt.
Az ipari marketing most, a járvány végén ismét használni kezdheti a kiállítást, mint marketing kampány elemet.