Miért a székhelyszolgáltatás?

A jogszabály előírja, hogy minden cégnek rendelkeznie kell hivatalosan bejelentett székhellyel, ezt bejelentheti saját otthonába, egy általa bérelt irodába, vagy akár egy kifejezetten erre a célra létrejött székhelyszolgáltatás címére is.
A székhelyszolgáltatás biztos pont és egyszerű megoldás, ha a vállalkozó nem akarja a saját otthonában fogadni a hivatalos leveleit, ha szeretné elkülöníteni az üzleti életet a magánéletétől, illetve akkor is előnyös választás lehet, ha nem létfontosságú a céges tevékenység szempontjából, hogy egy külön irodát béreljen az illető. Hiszen egy iroda bérlése manapság elég sokba kerül, ráadásul ha nem szeretne a vállalkozó egész nap ott ülni, fel kell vennie egy alkalmazottat, aki átveszi a leveleket. A székhelynek ugyanis a jogszabály szerint annak az állandó postai címen található, cégtáblával ellátott irodának kell lennie, ahol a hivatalos leveleket fogadja a cég. Itt folyik az adminisztráció is, és ide érkezik a NAV az ellenőrzések alkalmával.
A székhelyszolgáltatás lényege, hogy leveszi ezeket a terheket az ügyfél válláról.